דבר מנהלת בית הספר הגב' חיה גילה סיגרון תחי':
שלום הורים.
אנחנו פה מבית ספר דרכי נועם חושבים על כל התלמידים והתלמידות שלנו המקסימים והמתוקים.
אנו מקווים שכל תלמיד ומשפחתו נמצאים  מרגישים טוב ורגוע.
כמה שהמצב  לא פשוט אנו זוכים לראות איך בורא עולם שומר עלינו ועוטף אותנו בחיבוק של אהבה.
ברוך ה'  הנזק זעיר לעומת מה שיכל להיות.
אנו משתתפים בכאב על כל אחד שנפגע או בגופו, ברכושו ומאחלים שיהי' ישועה במהרה לכל אחד.  אנו מתפללים עליהם שלא יהי' נזק ושיבוא משיח בן דוד במהרה.   
מכיוון שבית ספר דרכי נועם היא כמין משפחה אחת שכל אחת אוהבת את השני וכל אחד דואג לשני אנו מרגשים צורך להיות אתכם ברגעים אילו. 
הילדים בבית, המצב  לא בדיוק תקין, יש לחץ של היום יום וכרגע לחץ יתר עקב המצב.
בואו נחזק אחד את השני
הורים יכולים לחזק את משפחתם
חבירים וחבירות אחד את השני
מורות יכולות לחזק את תלמידותיהן. 
וכיצד?
נשמע מהיועצת היקרה...
​​​​​
דבר היועצת:
איך ,איך אפשר לחזק אם באמת יש מתח ויש חרדה.
אז ככה!!!
קודם כל להיות רגועה עם עצמך.. תרגיעי את עצמך- כל הזמן תגידי מלים שעוזרות, מלים חיוביות משפטים של ביטחון ותקווה.  לדוגמא:  "ה' שומר עלי."  "הכל יהי' בסדר".
"אני אעשה מה שמשרד הבריאות מנחה  לעשות כדי להגן על י ועל ילדי"
.  או "אין לי את היכולת לשנות את המצב אבל יש לי את היכולת לשלוט על עצמי ולראות את המצב עם עיניים חיובים ומליאת תקווה." 
א"א לא ידרוש ממני לעצור את המצב אבל כן ידרשו ממני לדאוג לעצמי למשפחתי לדאוג לבריאות הגוף והנפש שלהם.
אתם לא לבד 7 טיפים: התמודדות עם חששות של ילדים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה
בימים‏ אלה ‏‏אנו ‏נמצאים‏ במציאות‏ לא ‏מוכרת‏ בהקשר ‏להתפשטות‏ נגיף הקורונה.‏ אירוע‏ כזה‏ מעורר באופן טבעי ‏מגוון ‏רגשות ‏ותחושות‏
הכוללים ‏לעיתים ‏חששות,‏פחד,‏תחושת ‏פגיעות,‏חוסר ‏ביטחון‏ ודאגה‏ מפני‏ הבאות. ‏הילדים ‏והמתבגרים‏ חווים ‏גם ‏הם‏ את‏
מורכבותה של‏ המציאות ‏ומושפעים מהחוויה‏ ומהמסרים‏ שהם‏ שומעים‏ בסביבתם ‏ובוודאי ‏מהוריהם. בנוסף ‏לכך,‏ילדים ‏ובני‏
נוער מוצפים ‏במידע, שרובו ‏אינו מתווך ואינו‏ מותאם ‏לגילם, דבר‏ המקשה‏ על‏ יכולתם‏ לראות‏ את ‏הדברים ‏בצורה‏
מאוזנת‏ המאפשרת ‏התמודדות‏ יעילה. ‏לאור ‏זאת, הם‏ עלולים ‏לפתח חששות ‏ופחד,‏שעלולים להתגבר וליצור‏ חווית‏ חוסר ‏אונים.‏

מדוע הקורונה מבהילה כל כך?

– אי הנראות של הגורם המאיים. למרות שקבלנו הסבר על דרך הפצתו הוא בלתי נראה ותסמיניו קלים כל כך עד שלא ניתן לדעת האם אנו נשאים שלו.
-בנוסף, ההד התקשורתי העצום שיוצר מתח רב.
– המשגת ההידבקות בקורונה כ'מגיפה' מעלה אסוציאציות היסטוריות עם "מגפות" שחיסלו אוכלוסיות שלמות (למשל באירופה).
– ההסגר והבידוד הבייתי – הם אקט שקשור בשלילת חופש התנועה הבסיסי שיש לנו כבני אדם.
– כמו כן אוזלת יד של המדע למול הנגיף ואי הידיעה מתי ימצא חיסון מעוררים חרדה גדולה.
-וכמובן המשמעות שקורונה יכולה לגרום למוות .

מצורפים טיפים ונקודות חשובות להתמודדות מול ילדים:

1.כדאי לשוחח עם הילדים בצורה גלויה ופתוחה על המצב, הם הרי שומעים בלילי מידע ועדיף שיידעו אותו מכם – דמויות הסמכות ‏באופן רגוע,‏‏ללא‏ פרטים‏ מיותרים‏ ובלי‏"נבואות ‏זעם".‏מומלץ‏ לקיים ‏שיח ‏ישיר,‏המותאם‏ לשלב‏ ההתפתחותי ‏של‏ הילדים ובני‏ הנוער. תיווך‏ המידע ‏‏צריך ‏להיעשות ‏בצורה‏ רגועה‏ ומאוזנת.‏

2. להימנע משיחות "מעל ראשיהם של הילדים"- אנו המבוגרים ‏מנהלים לפעמים שיחות על נושאים שקשה לילדים צעירים לשאת אותן. השיחות נעשות מתוך מחשבה ש'הילד לא מבין', אולם חשוב לזכור שגם הבנה חלקית עשויה לגרום לילדים לחשוש עוד יותר ולקבל מסרים מעוותים המפחידים עוד יותר מהמציאות עצמה.

3. להדגיש ולחזק את מה שיכול לסייע לשיפור המצב– כך למשל תפילה וחיזוק בנושאים מסויימים בכל בית יוצרים אחדות ונותנים משמעות לימים קשים כאלו. לשים לב שהאופן בו זה נעשה הוא מפחית חרדה ולא מעורר אותה עוד יותר.

4. הסבר על שמירת כללי ההיגיינה – חשובה בפני עצמה בשל הנחיות משרד הבריאות, אך גם מייצר האחזות קונקרטית החשובה מאוד עבור ילדים ועבורינו , החיידק הוא אינו נראה מה שמייצר תחושת איום וחוסר אונים ברמה גבוהה יותר וכדי להפחית אותה כדאי להסביר את משמעות ההיגיינה וחשיבותה.

5 .נצלו את התקופה לחיזוק קשרים חברתיים בין הילדים ובינכם-  יש מגוון דרכים להגברת הלכידות החברתית, אלו  בעלי כוח מרפא ותומך.‏ דווקא בעת התפשטות ‏וירוס‏ הקורונה נראה לכאורה כי‏ קיים ‏סיכון ‏להגברת‏ פירוד ‏וניכור,‏עקב ‏החשש‏ מהדבקה.‏ אולם דווקא כעת עשו הכל כדי ליצור אוירת אחדות בדרכים יצירתיות.

6. חודש אדר עדיין איתנו – נצלו את האוירה הפורימית באמצעות בדיחות, ולקיחת המצב בקלילות (תוך הקפדה על קיום הנחיות משרד הבריאות) צרו הסחות דעת למשחקים יצירה, בישול משותף, וכמובן נקיונות הפסח, שתפו את הילדים וצרו משמעות לשהותם בבית. אלו משמרים את כוחות הנפש ומאפשרים התמודדות יציבה יותר עם המצב.

7. תשומת לב מיוחדת לילדים שקשה להם יותר– שימו לב לילד/ה שהמצב קשה להם במיוחד, נסו לשהות לצידם יותר ובקשו להבין אותם ולשמוע אותם. בעת הצורך אל תהססו לפנות לגורמי מקצוע וקבלו הנחיות מדוייקות להתמודדות עם אותו ילד באופן טלפוני.

בברכת בשורות טובות!

אחרי שהכל יעבור ונחזור לשיגרה אפשר לבדוק איך הם חזרו לשיגרה, האם נשאר איזשהו חרדה או פחד ?  תמיד אפשר לעזור ולהעזר וגם אנחנו נשמח להיות לשירותכן.
אני מקווה שמחר כבר נוכל להיפגש בבית הספר מתוך בריאות ושמחה שהישועה הגיעה.
אני מבקשת מכל הורה למסור ד"ש חם חם חם ממני היועצת.  תגידו להם שאני מתגעגעת ומתפללת שהם יהיו בסדר.  הם יכולים להתקשר אלי גם אתם הורים אם יש שאלה.  אני אשמח להיות איתכם בקשר. בטל': 0548412689 או 08-996-1101
​​​​​​​תוכלו ליצור קשר עם המנהלת בטל:0548440950

בשורות טובות!!!!

​​​​​​​
Coi בניית אתרים
תפריט דף הבית טלפוןwazeפייסבוק